Na lotnisku Amsterdam Schiphol (AMS) uruchomiono pilotażowy program, w którego ramach testowane są pojazdy z napędem wodorowo-elektrycznym. Do wyposażenia obsługi naziemnej włączono prototypową Toyotę Hilux napędzaną ogniwami paliwowymi na wodór.
Lotnisko Amsterdam Schiphol jako pierwsze międzynarodowe lotnisko na świecie rozpoczęło testy pojazdów wodorowych w codziennej eksploatacji. W ramach projektu po płycie lotniska porusza się m.in. prototypowa Toyota Hilux z napędem opartym na ogniwach paliwowych, a także specjalnie skonstruowany pojazd holowniczy umożliwiający przestawianie samolotów na duże odległości. Dzięki tej inicjatywie holenderski port lotniczy zbliża się do realizacji celu, jakim jest całkowite wyeliminowanie emisji w operacjach naziemnych do roku 2030.
Pilotaż ma zweryfikować, jak w praktyce sprawdzają się pojazdy zasilane wodorem – pod względem obsługi, zasięgu oraz kompatybilności z istniejącą infrastrukturą tankowania. Największe atuty tego rozwiązania to bardzo krótki czas uzupełniania paliwa (kilka minut) i duży zasięg, co pozwala na długotrwałą pracę, nawet w niesprzyjających, niskich temperaturach.