Firma Interbrand ogłosiła swój najnowszy raport Best Global Brands 2024. Po raz 21. z rzędu pozycję lidera sektora motoryzacyjnego w rankingu najbardziej cenionych marek na świecie utrzymała Toyota. Firma została wyceniona na 72,8 mld dolarów, odnotowując 13-procentowy wzrost w stosunku do roku ubiegłego. W ogólnym rankingu Toyota zajęła szóste miejsce.
Best Global Brands to ranking, który od 25 lat określa rynkową wartość największych firm na świecie. Pierwszą pozycję wśród marek z sektora motoryzacyjnego od 21 lat utrzymuje Toyota. W ogólnym rankingu, podobnie jak i w roku ubiegłym, została sklasyfikowana na szóstej lokacie.
Warto podkreślić, że w bieżącym roku japońska firma została także zaliczona do grona tych, które rozwijają się najszybciej. Jej tegoroczna wycena sięgnęła 72,8 mld dolarów, czyli aż o 13% więcej niż w roku poprzednim. To największa zmiana na plus wśród firm z czołowej dziesiątki zestawienia.
Od 4 lat Toyota jest także największym producentem samochodów na świecie, dostarczając auta klientom w ponad 170 krajach i regionach. W 2023 roku na całym świecie koncern sprzedał ponad 11,2 mln samochodów Toyoty, Lexusa, Daihatsu oraz Hino, poprawiając wynik z 2022 roku o 7,2%. Ponad 10 mln sprzedanych aut marki Toyota potwierdza jej globalną siłę.
Jak zaznaczyli eksperci firmy Interbrand, za sukcesem Toyoty stoi zdywersyfikowana globalnie gama modelowa, szeroki wybór wersji i rodzajów napędów, w tym oszczędnych i trwałych napędów zelektryfikowanych.
Toyota jest też w ścisłej czołówce najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Marka konsekwentnie poszerza gamę zelektryfikowanych samochodów, rozwijając równolegle wszystkie rodzaje nisko- i bezemisyjnych napędów. Od lat inwestuje również w rozwój technologii wodorowej.
Globalną pozycję marki Toyota budują również sukcesy w motorsporcie, w tym m.in. zwycięstwa w cyklach WRC i WEC, gdzie rywalizują wyczynowe auta hybrydowe.
Wszystkie te działania przekładają się na lepszą sprzedaż z roku na rok oraz przyspieszanie tempa dekarbonizacji. Klientom na całym świecie dostarczono już ponad 27 mln zelektryfikowanych aut.
Pełny ranking wartości marek firmy Interbrand jest dostępny na: https://interbrand.com/best-global-brands/