06-04-2023

Niezawodna i trwała Toyota Hilux GR SPORT

Sportowy styl i przykuwające wzrok detale
Legendarna Toyota Hilux nie raz dowiodła swojej niezawodności, zwyciężając w Rajdzie Dakar i służąc swoim właścicielom nawet w najtrudniejszych warunkach. Model ten jest teraz dostępny również w wersji GR SPORT. Została ona zainspirowana wyczynowym pojazdem, którym TOYOTA GAZOO Racing startuje w Rajdzie Dakar i rajdach cross-country. 
  • Hilux w najwyższej wersji GR SPORT charakteryzuje się udoskonalonymi właściwościami jezdnymi i specjalnymi elementami stylistycznymi. Dodać do tego należy modyfikacje zwiększające możliwości w terenie, takie jak m.in. amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, które zapewniają lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. W przednim zawieszeniu zastosowano usztywnione sprężyny śrubowe. Podwozie zostało zabezpieczone aluminiowymi osłonami silnika oraz tylnego mostu. Aby modyfikacje były widoczne z zewnątrz, sprężyny, amortyzatory i osłony zostały polakierowane na czerwono. 
Dostępna obecnie w salonach Toyota Hilux 8. generacji została zaprojektowana od początku na nowej, sztywniejszej platformie ramowej. Auto wyposażono w dołączany napęd 4x4 wraz ze skrzynią rozdzielczą umożliwiającą wybór przełożeń szosowych lub terenowych oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD). Prześwit auta wynosi maksymalnie 293 mm, a kąty natarcia i zejścia odpowiednio 29 i 26. Samochód może bezpiecznie przejechać przez wodę o głębokości 70 cm i podjechać pod wzniesienie pod kątem 42. Auto ma wzmocnioną skrzynię ładunkową i może przewozić do 1000 kg ładunku oraz pociągnąć przyczepę o masie do 3,5 t.
  • Hilux GR SPORT został też wyposażony w akcesoria zwiększające praktyczność auta i ułatwiające korzystanie z niego w terenie. 17" felgi aluminiowe dwukolorowe otrzymały opony All-Terrain w rozmiarze 265/65 R17. Auto ma też stopnie boczne i specjalny czarny spojler nad skrzynią ładunkową, którą zabezpieczono ochronną wykładziną i ręcznie sterowaną roletą.

Hilux w najwyższej wersji GR SPORT to auto z podwójną kabiną i napędem 4x4 w standardzie wyposażone w 2,8-litrowy silnik D-4D o mocy 204 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km samochód przyspiesza w 10,7 s, a jego zużycie paliwa wynosi od 9,2 l/100 km. 

Hilux GR SPORT jest dostępny w salonach Toyoty od 210 900 zł netto (259 407 zł brutto).