Przyszłość wygląda świetnie dzięki dodatkowym napędom

Toyota C-HR Prologue Concept unika kompromisów i wyprzedza oczekiwania, oferując napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV). Podobnie jak słynny pierwowzór – Toyota C-HR – model ten na nowo definiuje reguły gry. Futurystyczny pojazd jest doskonałym przykładem możliwości zaawansowanego napędu PHEV, który łączy w sobie wszechstronność hybrydy z mocą auta elektrycznego.

Hybrydy typu plug-in sprawdzają się każdego dnia, pozwalając sprawnie poruszać się po mieście czy dojeżdżać do pracy, wykorzystując do tego wyłącznie energię elektryczną. Na dłuższych trasach płynnie przełączają się na samoładujący napęd hybrydowy, oferując komfort podróżowania bez zmartwień o zasięg.    

Technologia HEV: samoładująca się moc

Hybrydowe pojazdy elektryczne (HEV) Toyoty łączą w sobie tradycyjny napęd z silnikiem elektrycznym. Podczas poruszania się z niewielką prędkością priorytetową funkcję pełni wydajny napęd elektryczny, dzięki któremu zużycie paliwa i emisje spalin spadają do zera. Silnik spalinowy zapewnia moc przy wyższych prędkościach. To, co wyróżnia hybrydy Toyoty, to fakt, że potrafią same ładować własne baterie. Energia elektryczna jest odzyskiwana w trakcie jazdy i podczas hamowania.

Hybrydy typu plug-in: wszystkie zalety hybryd… i coś więcej

Pojazdy PHEV – podobnie jak hybrydy – łączą w sobie tradycyjny napęd i silnik elektryczny z możliwością samoistnego ładowania baterii w trakcie jazdy. Hybrydy typu plug-in posiadają ponadto większą baterię, dzięki której mogą poruszać się w trybie elektrycznym dłużej i z większymi prędkościami. Oferują również funkcję ładowania z zewnętrznego źródła, takiego jak domowe gniazdko czy publiczna ładowarka. Z łatwością mogą się przełączać pomiędzy trybami tradycyjnym, w pełni elektrycznym czy hybrydowym.

 

Przyszłość wygląda świetnie

Toyota C-HR Prologue Concept to pojazd, który już wkrótce będzie przyciągał spojrzenia na wszystkich drogach Europy. To auto wierne pierwotnym założeniom modelu Toyota C-HR, który przełamywał konwencje i prezentował możliwości napędu hybrydowego typu plug-in.